השר ארדן מסכם שנה: "ישועת ה' כהרף עין"

admin2 No Comments on השר ארדן מסכם שנה: "ישועת ה' כהרף עין"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן, התראיין היום ל'מהדורה המרכזית', השר שוחח עם אבי מימרן, על המצב מול חמאס – "אין שר בקבינט שמעוניין להכנס לעזה" על הנשיא טראמפ -"הממשל הטוב ביותר בתולדות ארה"ב". על עתיד הממשלה – "ממשלה טובה היא ממשלה עם חרדים ומסורת ישראל" וחלום ה-40 מנדטים – "מכחלון והבית היהודי"

ארדן צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התראיין היום (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. במהלך הראיון התייחס השר למשא ומתן מול חמאס והסכם ההסדרה. התיאום מול רוסיה וההתבססות האירנית בסוריה. על ממשלו של הנשיא טראמפ. זכות נשיאת הנשק והבחירות הקרובות וחלום ה- 40 מנדטים.

גלעד ארדן התייחס בפתח הריאיון להסדרה מול חמאס: תפקדינו להביא ביטחון ושקט לדרום, מי שגורם לחוסר שקט זה חמאס, אם אפשר להביא שקט במחיר מוזל ללא צורך במערכה צבאית זה מקובל.

עוד אמר השר: אני חבר בקבינט, ויושב בכל דיוני הקבניט ולא שמעתי אף חבר קבינט שמעוניין לפתוח במערכה צבאית ולהכנס לעזה. יש הצהרות לתקשורת ויש דיונים בקבינט. את הבאת השקט בדרום עדיף לנסות במחיר זול יותר. אף שר לא קורא לכיבוש עזה כולל כולם. המטרה שלנו אינה לשלוט בעזה אלה שלא יירו על העוטף. אם לא תהיה ברירה נכנס.

על היחסים עם רוסיה: ראש הממשלה הצליח להביא הישג מדהים, הישג חסר תקדים בעניין התיאום עם רוסיה, הדבר מלמד על הקרבה, אבל לא תמיד אנחנו רואים עין בעין, ואם יש שם כוחות איראניים זאת סכנה עתידית, ואנחנו נמשיך את התקיפות בסוריה.

עוד אמר ארדן: הסיכום בין סוריה לאיראן על שיקום בצבא הסורי, בא לתת לגיטמציה להשארת האיראניים בסוריה. זה לא מקובל עלינו ואין מה לחפש שם. איראן זאת איום על ישראל ואנחנו נמנע את זה.

לנוכח האמירות של טראמפ על הוויתור שתתחייב ישראל לעשות בהסכם שלום, אמר השר: מבקרי הממשלה תמיד ימצאו אמירות של טראמפ. לא זוכר עד היום מאז ילדותי ממשל כה אוהד לישראל ומחוייב לאינטרסים של מדינת ישראל, לא היה ממשל כזה טוב לישראל מעולם, אמירות כאלה אינם משמעותיים, בסוף יש לו תמרונים מדיניים לעשות בין כולם.

מהמצב של הנשיא אובמה שמביא לחרמות על ישראל והסכם גרוע עם איראן, ועד הנשיא טראמפ, שהביא את ביטול הסכם הגרעין, העברת השגרירות, יחסינו באו"ם, אפשר לומר במשפט אחד: ישועת ה' כהרף עין.

על הזכות לנשיאת נשק, סייג השר את ההיתר החדש: יוצאי יחידות ומתנדבים, רק אלו יקבלו נשק לא כל אחד שיהיה מעוניין, הדבר הזה מגדיל את ההסתברות למנוע ולנטרל מפגעים בודדים במרכזי הערים.

.

על המשך קיומה של הקואליציה, אמר השר: נדע בקרוב, לאור החלטת בג"ץ על חוק הגיוס, מה יהיה עם הקואליציה, אין ממשלה יותר טובה לציבור החרדי, יותר ממה שיש היום. לקראת ראש השנה נשכיל לעבוד יחד ולראות כל אחת מעלת חברינו ולא חסרונו. נמשיך יחד עם תום הקדנציה וגם לאחריה כשותפים.

עוד הוסיף ארדן: יש בחירות מוניציפאליות בקרוב, ראש הממשלה הוא יו"ר הליכוד והוא חייב לדאוג לליכוד, ישנם שותפים שצריכים להבין כי אם פניהם לבחירות, הליכוד יהיה ערוך ומוכן לבחירות לא פחות מהם. גם חלק הציבור החרדי תומך בנו ופועל בתוך שורות המפלגה.

ולסיום אמר השר: 40 מנדטים יכולים להגיע מקולות הבוחרים שבחרו בכחלון ויש עתיד ואפיק מהבית היהודי.

 



0 תגובות